23/5/17

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ - Aρίδας Μανώλης, Αιρετός ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης

Αρίδας Μανώλης Αιρετός ΠΥΣΔΕ Αν. Θεσσαλονίκη
Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο
Αγωνιστικών Παρεμβάσεων - Αλληλεγγύης - Αυτόνομης Ριζοσπαστικής Κίνησης - Συνεργαζόμενοι
                                                                                              22-5-2017
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ

     Στις 15-5-2017 συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ και αποφάσισε, με την μειοψηφία των αιρετών, να εκδώσει προγραμματισμό εργασιών του ΠΥΣΔΕ σύμφωνα με την προδήλως παράνομη εγκύκλιο του Υπουργείου αρ.πρωτ.79303/Ε1/12-05-2017, η οποία ορίζει ότι οι διαδικασίες οργανικών τοποθετήσεων πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 30-5-2017, παρότι στο Π.Δ. 50/96 προβλέπονται συγκεκριμένες προθεσμίες για τις αιτήσεις-δηλώσεις των συναδέλφων οι οποίες δεν τηρούνται στον υπάρχοντα προγραμματισμό εργασιών ( π.χ. 3 μέρες για δήλωση υπεραριθμίας, 10 μέρες για τη δήλωση τοποθέτησης υπεραρίθμων κ.τ.λ. ).
     Επεσήμανα στη Διοίκηση ότι τα ασφυκτικά χρονικά όρια που υπάρχουν στον προγραμματισμό θα δημιουργούσαν προβλήματα στη διαδικασία. Ο έλεγχος των δεδομένων από την υπηρεσία και μεταγενέστερα από το ΠΥΣΔΕ, σε τόσο λίγο χρόνο, είναι αδύνατος και είναι σίγουρο ότι θα προέκυπταν λάθη.

     Στην ίδια συνεδρίαση τα μέλη της Διοίκησης στο ΠΥΣΔΕ,  αποφάσισαν να «τροποποιήσουν» τον Πίνακα Α βάσει του οποίου υπολογίστηκαν τα κενά και τα πλεονάσματα, τα οποία με  απόφαση τους στάλθηκαν στο Υπουργείο στις 24-4-2017, για τις μεταθέσεις. Με πρόταση της διορισμένης ως τακτικού μέλους στο ΠΥΣΔΕ, άρχισαν να εφαρμόζουν τον κόφτη στα τμήματα των σχολικών μονάδων. Έκοψαν τμήματα που λόγω των διαστάσεων των αιθουσών των σχολικών μονάδων  λειτουργούν με μικρότερο αριθμό, βάσει νόμου ( 1,5 τ.μ. ανά μαθητή),. από τα προβλεπόμενα όρια. Έκοψαν τμήματα ξένης γλώσσας. Έκοψαν από εδώ έκοψαν από κεί και όπως φαίνεται τα κατάφεραν.
Τουλάχιστον τριάντα τμήματα λιγότερα από τον υπολογισμό που έκανα..

     Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 19-5-2017 κυρώθηκε από τα μέλη της Διοίκησης ο Πίνακας Κενών και Πλεονασμάτων, που μας κοινοποιήθηκε  κατά την ώρα της συνεδρίασης, τον οποίο καταψήφισα με βάση τη δήλωση μου που παραθέτω στο τέλος του κειμένου.
     Τα αποτελέσματα της εφαρμογής, από τα πρόθυμα μέλη της Διοίκησης, της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και  όλων των προηγούμενων συστημικών Κυβερνήσεων φαίνονται στους πίνακες που εκδόθηκαν.
Π.χ. στον κλάδο ΠΕ02 ( φιλόλογοι ) τα κενά πέρυσι ήταν 17 και φέτος είναι μόνο 6  ενώ οι υπεραρθμίες στον κλάδο εκτοξεύτηκαν. Από 29 που ήταν πέρυσι έφτασαν στις 49.

Επίσης διαπίστωσα ότι στους πίνακες κενών και πλεονασμάτων υπάρχουν σοβαρά λάθη που πρέπει να διορθωθούν και τροποποιήσεις οι οποίες πρέπει να ελεγχθούν.
Π.χ.
Στο 13ο Εσπερινό ΕΠΑΛ έχουν δοθεί 3 κενά στον κλάδο ΠΕ12.05 ( Ηλεκτρολόγοι ) ενώ δόθηκε 1 πλεόνασμα  στον κλάδο ΠΕ17.03,07 ( Ηλεκτρολόγοι ). Και οι δύο κλάδοι έχουν κοινά μαθήματα Α΄ ανάθεσης
Στο 12 ΕΠΑΛ στον ενοποιημένο κλάδο ΠΕ14.01,02,03,06 υπάρχει πλεόνασμα που δεν υπήρχε στους Πίνακες Α στις 24-4-2017
Τα πλεονάσματα σε κάποια ΕΠΑΛ δεν βγήκαν με βάσει την αρχαιότητα αλλά διαμοιράστηκαν οι ώρες  κοινής Α΄ Ανάθεσης στους κλάδους.

    Θεωρώ ότι η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης πρέπει να διοργανώσουν παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για να απαιτήσουμε, να γίνουν δεκτά τα αιτήματα του κλάδου, να δοθεί παράταση στη διαδικασία δήλωσης υπεραριθμίας και να τροποποιηθεί βάσει του Π.Δ. 50/96 ο προγραμματισμός εργασιών του ΠΥΣΔΕ.


ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΣΤΟ Υ.Σ.

Ο αιρετός εκπρόσωπος Μανώλης Αρίδας στο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης  δηλώνω ότι :
     Η διαδικασία με την οποία καλούμαστε σαν Υπηρεσιακό Συμβούλιο να υπολογίσουμε κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού έτσι ώστε να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις σε κενές οργανικές θέσεις στην περιοχή μέχρι τις 30/5, βάσει της εγκυκλίου του Υπουργείου, είναι προδήλως παράνομη
     Η απόφαση που πήρε το ΠΥΣΔΕ για τροποποίηση των Πινάκων Α μετά τη διαδικασία των μεταθέσεων από περιοχή σε περιοχή με την μειοψηφία των αιρετών είναι επιεικώς απαράδεκτη.
     Δύο χρόνια τώρα όλοι οι νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων “δεξαμενών” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Η εξοικονόμηση και ο “εξορθολογισμός” στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με την κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, , τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π. στα ΓΕΛ, ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ, οι εγκύκλιοι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, οι αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) θα αποτυπωθούν στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων.Οι νέοι εγκύκλιοι μαζί με τα μνημονιακά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ με την αύξηση του ωραρίου, το στοίβαγμα των μαθητών σε τμήματα 27 θα εκτινάξουν τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών.
     Ο αντι-ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου εγκλωβίζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι συνταξιοδοτήσεις και με πρόσχημα την αποχώρηση 31/8 από την υπηρεσία των αιτούντων συνταξιοδότηση δε δίνονται ως οργανικά κενά ακόμη και αυτών των λίγων αιτήσεων, παρά μόνο  όσων λήγει αυτοδίκαια η θητεία τους.
     Το Υπουργείο, ενώ προσχηματικά επικαλείται τον έγκαιρο προγραμματισμό των τοποθετήσεων  στην πραγματικότητα στοχεύει, να οδηγήσει στην εργασιακή ανασφάλεια το νέο στρατό των οργανικά υπεράριθμων, να απομακρύνει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα απόκτησης οργανικής στους χιλιάδες συναδέλφους που παραμένουν για χρόνια στο απαράδεκτο καθεστώς εκβιασμού της διάθεσης ΠΥΣΔΕ. Προετοιμάζει τον κόφτη για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.
     Γίνεται πια οφθαλμοφανές, πως η κυβέρνηση-Ε.Ε-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ αντιμετωπίζουν τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση σαν “βαρίδι” που πρέπει να αποτινάξουν. Γι αυτό θέλουν να την κοντύνουν, να τη συρρικνώσουν, να τη φτωχύνουν ακόμα περισσότερο, να συνθλίψουν τη εργασία των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

     Με βάση τα παραπάνω αρνούμαι να επικυρώσω και να νομιμοποιήσω με την υπογραφή μου τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων και την όλη διαδικασία οργανικών  τοποθετήσεων που θα ακολουθήσει.